Hur man hanterar fabrikationsfel och saknade artiklar

Vid någon av följande incidenter har du 48 timmar på dig att meddela incidenten från det att du har mottagit varan.

Hur du ska gå till väga när du tar emot en försändelse:
Alla våra varor lämnar lagret med förpackningen i perfekt skick.

Det första du bör göra är att kontrollera att antalet mottagna paket stämmer överens med de som skickats. För det andra ska du inspektera varje paket utvändigt noggrant för att se om det finns tecken på att det har stötts eller hanterats felaktigt, t.ex. ojämnheter, bucklor, hål, lådor i dåligt skick, kurirförseglingar eller andra tecken som kan leda till misstanke om att varorna kan vara skadade.

Det är nödvändigt att lämna en anteckning och en underskrift på kurirens följesedel, antingen på papper eller digitalt stöd (PDA), "Paketet synligt skadat" eller "PACKAGE VISIBLY DAMAGED" om dessa tecken finns. Om man inte skriver ett paket som VISIBLY DAMAGED eller Synligt skadat och sedan lägger fram bilder som visar synliga skador på paketet, kommer incidenten automatiskt att avvisas.

Produkt med synliga skador:
Vänligen bifoga följande dokumentation:
1. Foto av lådans utsida;
2. Foto av transportörens etikett;
3. Foto av lådans insida med produkten och emballage;
4. Foto av den skadade eller trasiga produkten;
5. Foto eller kopia av följesedel som bifogats paketet.
(följesedel med förteckning över produkter samt stämplar);

Felaktig produkt:
Om en felaktig produkt har levererats ska du bifoga följande:
1. Foto av den felaktigt levererade produkten;
2. Foto eller kopia av produktförteckning samt stämplar;
3. Foto på EAN-kod (streckkod) på den felaktiga produkten;

Saknad produkt:
För att kunna hantera din incident behöver vi följande:
1. Foto av lådan;
2. Foto av transportörens etikett;
3. Foto eller kopia av den föjlesedel/leveransdokument som bifogats paketet (förteckning över produkter samt stämplar).

Saknade delar
Vänligen bifoga ett foto på den eller de saknade delarna på produktbilden i vår butik;

Garanti/defekta varor
För att kunna hantera incidenten behöver vi följande från dig:
1. En video/foto där vi kan bedöma problemet med varan som du har angett.
2. Ett foto av tillverkarens etikett, med serienumret synligt, om produkten i din förfrågan är en elektronisk enhet eller en hushållsapparat.
3. Ett foto där EAN-koden (streckkoden) för den felaktigt fungerande/defekta produkten kan ses.
4. En kopia av förteckningen över produkter samt stämplar (följesedel som bifogats paketet).
Detta hjälper oss att konstatera om en kund inte använder en produkt på rätt sätt, när funktionsproblemet kan lösas genom att skicka en reservdel eller om den enda lösningen är en retur av varan för reparation eller återbetalning.

Så snart vi har fått ditt meddelande svarar vi på hur vi ska lösa ditt problem.

Vi vill påminna dig om att:
Varje tecken på manipulering eller reparation av oauktoriserad teknisk support kommer att upphäva tillverkarens garanti.